درباره ما و قوانین

بسمه تعالی

سامانه الکترونیکی نوبت دهی و فهرست ملی پزشکان و ارائه دهندگان خدمات سلامت ایران (IRMEDICALS.IR)(IMED)

سامانه الکترونیکی نوبت دهی و فهرست ملی پزشکان و ارائه دهندگان خدمات سلامت ایران با توجه به خلاء موجود در وب سایت های دانشگاهی (نوبت دهی)کشور در معرفی پزشکان و خدمات تخصصی جامعه پزشکی و نیز فقدان سامانه های متمرکز نوبت دهی الکترونیکی پزشکان در خارج از درمانگاه های دولتی برای مراجعین و بیماران شکل گرفته است.

قاعدتا تعیین زمان های مشخصی برای ویزیت و مشاوره و … از دغدغه های جامعه پزشکان و بخش ارائه دهنده خدمات پزشکی و پیراپزشکی و مراجعین آنها بوده و چاره اندیشی در راستای پرهیز از عدم هماهنگی ها، اتلاف وقت بیماران در صفوف طولانی و نوبت دهی های حضوری غیر متعارف و مشکلات و معضلات متعاقب آن برای خانواده های ایرانی یا مراجعین خارجی بخش درمان ایران و ناشناخته ماندن توانمندی های جامعه خذمات سلامت ایران یکی از ملزومات فضای امروز حاکم بر نظام سلامت است.

بر این اساس پایگاه IMED با طراحی امکانات کاربر پسند و با دسترسی راحت برای پزشکان و بیماران سعی در فراهم آوردن شرایط تحقق اهداف فوق را دارد.

برخی امکانات سامانه سامانه نوبت دهی پزشکان و پیراپزشکان ایران بانک اطلاعات توانمندی های جامعه خدمات سلامت ایران

  • ثبت نام پزشکان و پیراپزشکان ایران بر اساس استاندارد های ایندکسینگ بین المللی و ارائه اطلاعات مورد نظر متخصصین به مخاطبان و بیماران با قابلیت انعطاف پذیری بالا.
  • ایجاد پست الکترونیک پایه رایگان تحت دامنهIRMEDICALS.IR برای پزشکان با قابلیت ارتقای حجم سرویس(به منوی عضویت مراجعه فرمایید).
  • ایجاد صفحه اختصاصی معرفی سوابق و توانمندی های متخصصین به جامعه با در نظر گرفتن اصل طبقه بندی اطلاعات و حفظ حریم خصوصی بر اساس خود اظهاری متخصصین محترم!.
  • ایجاد امکان تعیین برنامه کاری و نوبت دهی توسط هر یک از متخصصین محترم در حساب کاربری اختصاصی با قابلیت شخصی سازی و انعطاف پذیری بالا به صورت کاملا رایگان.
  • قابلیت اطلاع رسانی رزرو ها از طریق ایمیل و پیامک.
  • امکان رزرو نوبت توسط بیماران و مراجعان محترم برای بازه های زمانی نامحدود تحت مدیریت و زمان بندی متخصصین.

    • امکان ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی و سوابق پزشکی بیماران با حفظ حریم خصوصی و ایجاد دسترسی برای پزشک، بیمار و پاراکلینیک.

    • امکانت ارائه خدمات ارجاع بین همکاران، برگزاری وبینار و کارگاه های تخصصی آنلاین .

    شرایط و تعهدات استفاده از خدمات پایگاه برای پزشکان، پیراپزشکان و روان شناسان و بیماران یا مراجعین آنها:

  1. ثبت نام در این سامانه به عنوان ارائه دهنده خدمات سلامت شامل کلیه پزشکان، پیراپزشکان، مراکز تشخیصی و روان شناسان، دارای پروانه مطب یا پروانه اشتغال معتبر،می گردد که توسط مدارک بارگذاری شده در منوی ثبت نام سایت با مدارک ارائه شده به کارشناسان در حین ثبت نام استعلام و کنترل می گردد.

  2. خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات سلامت مشمول بند ۱، شامل خدمات مشاوره ای، درمانی، کلینیکی و پاراکلینیکی به مخاطبین(دریافت کنندگان خدمات سلامت و بیماران) می باشد. بدیهی است هرگونه استفاده غیر متعارف از سامانه برای فعالیت های تعریف نشده از لحاظ حقوقی و یا بدون مجوز لازم، بر عهده ارائه دهنده خدمات سلامت بوده و IMED هیچگونه مسئولیتی را در این باره نمی پذیرد. تمدید پروانه یا مجوز ها در زمان انقضا و اطلاع به بخش پشتیبانی IMED بر عهده ارائه دهنده خدمات بوده و تخلف منجر به قطع کلیه موارد خدماتی موجود در سرویس خواهد شد.

  3. به دلیل رایگان بودن خدمات پایگاه برای ارائه دهندگان خدمات سلامت و نیز به دلیل اینکه اخذ هزینه های نگهداری پایگاه از منبع رزرواسیون (هزینه تراکنش مصوب) انجام شده توسط مخاطبین می باشد، مشارکت فعال ارائه دهندگان خدمات مشمول بند ۱ در سامانه به واسطه الزام بخشی در استفاده از سامانه وقت ملاقات به طریق پویا، و نوبت دهی حداقل ۵۰ درصد از مراجعین خود با این سامانه از ملزومات ادامه ارائه خدمات بوده و در صورت عدم استفاده مخاطبان ارائه دهنده از سامانه و بازداری استفاده یا عدم معرفی سامانه به مراجعین به مدت بازه زمانی حداکثر ۶ ماه مستمر به دلیل آزاد سازی منابع سرور جهت خدمات رسانی بهتر به سایرین، کلیه موارد مرتبط با سرویس پایه رایگان با اطلاع رسانی از طریق پست الکترونیک به صورت یک طرفه قطع و قرارداد فسخ می شود. بدیهی است طرح های افزوده مربوط به پست الکترونیکی تا پایان مدت قرارداد از لحاظ زمانی و حجمی به قوت خود باقی است. همچنین در صورت تقاضای ارائه دهندگان به استفاده مجدد از سیستم پس از منقضی شدن مهلت فوق از طریقمنوی پشتیبانی وب سایت یا تماس با کارشناس رابط، خدمات طرح پایه مجددا برقرار می گردد.

  4. هزینه اخذ شده از مراجعین برای نگهداری سامانه معادل حدود ۱۰۰۰۰ ریال به ازاء هز رزرو می باشد. اما در صورت تمایل ارائه دهنده به دریافت حق ویزیت یا مشاوره و … در فرم ثبت نام اطلاعات لازم را وارد نموده و بعد از امضای قرار داد اجازه دارد در سامانه مبلغ اظهار شده را با مسئولیت خود در هر رزرو علاوه بر مبلغ پایه حدود ۱۰۰۰۰ ریال اخذ نماید. رزرو نوبت حداقل برای ۴۸ ساعت آینده در سیستم امکان پذیر بوده و در ساعات اولیه روز رزرو نوبت، مبلغ مربوط به حق ویزیت ارائه دهنده عینا از طریق شبکه پایا و یا انتقال وجه با کارت های عضو شتاب بر اساس اطلاعات مندرج در مفاد قرار داد اولیه، طبق قوانین شاپرک و بدون کسر کارمزد منتقل می گردد.در صورت خطا در حذف مبلغ پایه از سامانه و یا عدم جمع این مبلغ با حق ویزیت، مبلغ پایه، بر ضمه ارائه دهنده بوده و یا در هنگام انتقال از سهم درآمد ارائه دهنده کسر خواهد شد(به صورت پیش فرض از مبلغ وارد شده در سامانه توسط ارائه دهنده به ازای هر رزرو حدود ۱۰۰۰۰ ریال کسر خواهد شد. بنابراین ارائه دهنده می تواند این مبلغ را به حق ویزیت اضافه نماید یا خود متقبل پرداخت آن گردد).

  5. هر ارائه دهنده می تواند در حساب کاربری خود روز ها و ساعت های کاری و تعطیل را مطابق با برنامه شخصی و فارغ از نظارت های اداری (حفظ حریم خصوصی) تنظیم نماید. در صورت عدم تمایل به استفاده از پنل ورود اطلاعات توسط کارشناس رابط و با اخذ تعرفه در قالب خدمات پشتیبانی تمام وقت به صورت دوره ای انجام می پذیرد.

  6. سامانه کاملا به صورت فارسی (و در صورت تمایل ارائه دهنده خدمات سلامت اطلاعات CV به صورت انگلیسی) و کاربر پسند طراحی شده و نیازی به آموزش از طرف واحد پشتیبانی وجود ندارد. لذا واحد پشتیبانی تنها پاسخگوی اشکالات فنی خواهد بود. بدیهی است انجام خدمات آموزشی یا بارگذاری اطلاعات و ساعات کاری برای هر ارائه دهنده نیازمند به کارگیری نیروی انسانی و مستلزم پرداخت هزینه مازاد بر سرویس پایه از طرف ارائه دهنده است که به صورت موردی با کارشناسی مدیریت پایگاه تعیین می گردد(در مواردی که پایگاه تعیین می کند در قالب تخفیف ها و طرح های ویژه این خدمات در بازه های زمانی محدود به صورت رایگان انجام می شود).

  7. سرویس ارائه شده پایه شامل صفحه معرفی توانمندی ها و سوابق تحصیلی، علمی و خدماتی ارائه دهنده، پست الکترونیکی پایه با حجم سرویس ۱ مگابایت و سیستم رزرواسیون می باشد و هر گونه خدمات مازاد بر حالت پایه بر اساس مفاد فرم درخواست به صورت موردی تعیین می گردد. این خدمات شامل حجم افزوده، صفحه اختصاصی افزوده، سیستم وبینار، سیستم ارجاع بین همکاران و … می باشد که به صورت دوره ای قابل ارتقا و ارائه خواهد بود.

  8. اطلاعات قرار گرفته برای معرفی ارائه دهندگان محترم بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط آنها است و مسئولیت حقوقی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی اطلاعات ارائه شده بر عهده IMED نخواهد بود. بدیهی است که اسناد شناسایی و مجوز های لازم برای تأیید وضعیت و هویت محرمانه بوده و منتشر نخواهد شد. همچنین مسئولیت هر گونه حمله سایبری، هک، سوختن سرور ها و موارد مشابه علی رغم تدابیر امنیتی، بر عهده IMED نمی باشد.

  9. اطلاع رسانی IMED از طریق سرویس های ایمیل و پیامکی و شبکه اجتماعی مشخص بوده و هرگونه اخذ وجه از اعضای محترم پایگاه تنها از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی شاپرک مجهز به پروتکل امنیتی ssl ، خواهد بود، لذا دریافت وجه از طریق شماره حساب و یا شماره کارت یا مراجعه به خودپرداز و … از مصادیق کلاهبرداری بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض فریب مذکور از طرف هکر، سارق و یا کلاهبرداران یا جعل عنوان این پایگاه هیچ مسئولیتی بر عهده IMED  نخواهد بود.

  10. ارائه خدمات پشتیبانی تنها از طریقسامانه پشتیبانی وب سایت و یا ایمیل support@IRMEDICALS.IR و تماس با پشتیبان مستقیم شما امکان پذیر بوده و به درخواست های ثبت شده از غیر این طریق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

  11. حفظ کیفیت ارائه خدمات و تأمین منابع کافی سرور و پهنای باند برای عدم قطع سرویس بر عهده IMED می باشد.

  12. مخاطبان پایگاه تنها به قصد استفاده از خدمات رزرو وقت آنلاین و یا تشکیل پرونده سوابق پزشکی (با دسترسی اختصاصی) در پایگاه مجاز به استفاده از صفحات و خدمات IMED می باشند. بدیهی است تلاش برای هک، سوء استفاده از اطلاعات، جاسوسی، استفاده مجرمانه و با نیت سوء از منابع سرور و هر گونه جرایم اینترنتی در بستر سایت خلاف قوانین بوده و پیگیرد قانونی خواهد داشت. همچنین مسئولیت این اقدامات بر عهده مخاطب متخلف می باشد.

  13. مخاطبان موظفند برای حفظ کیفیت خدمات پایگاه و تداوم ارائه خدمات برای هر رزرو حدوداً مبلغ  ۱۰۰۰۰ ریال معادل ۱۰۰۰ تومان را از طریق کارت های عضو شتاب با در دست داشتن اطلاعات پرداخت اینترنتی از درگاه امن شاپرک و از طریقمنوی نوبت دهی پرداخت نمایند. در غیر این صورت IMED در قبال رزرو وقت و نگهداری وقت رزرو شده تعهدی نخواهد داشت. همچنین نگهداری و حراست از سوابق پزشکی بیماران در صورت تشکیل پرونده مستلزم استفاده از طرح های مندرج در پایگاه خواهد بود.

  14. عدم به روز رسانی اطلاعات روز و ساعت ویزیت یا مراجعه توسط ارائه دهندگان و عدم ثبت روز های تعطیلی، مرخصی و … که امکان ارائه سرویس بر قرار نمی باشد در برنامه اختصاصی خود بر روی سامانه تنها و تنها بر عهده ارائه دهنده خدمات بوده و عدم ارائه خدمات در ازای رزرو بر عهده IMED نمی باشد. بدیهی است در صورت رخ دادن مکرر و بیش از ۳ مورد ثبت شکایت در این موضوع کلیه موارد سرویس ارائه دهنده (پایه و غیر پایه) از روی سامانه به صورت یکطرفه و بدون اطلاع رسانی قبلی قطع خواهد شد. لذا وصل مجدد سرویس منوط به ثبت رضایت شاکیان در بخش ثبت شکایات وب سایت می باشد.

  15. مراجعین ملزم به ارائه کارت شناسایی ملی یا کارت شناسایی معتبر و دفترچه بیمه (در صورت داشتن بیمه) می باشند و همچنین ملزم به رعایت وقت تعیین شده در سامانه بوده و از آنجا که تاخیر یا عدم حضور آنها منجر به اخلال نظم و تضییع حقوق دیگران می گردد، به صورت خودکار در صورت تاخیر یا عدم حضور نوبت لغو گردیده و وجه پرداختی برای رزرو یا حق ویزیت قابل عودت نمی باشد. جابجایی نوبت یا عودت تنها حق ویزیت در صورت احراز غیر عمدی یا غیر اختیاری بودن مشکل به وجود آمده برای مراجعه کننده در صورت عدم حضور یا تاخیر بر عهده و به اختیار ارائه دهنده خدمات سلامت بوده و می تواند صورت گیرد یا نگیرد. در این صورت IMED هیچگونه ارتباط مالی با مراجعین نداشته و ارائه دهنده خدمات سلامت مرجع پاسخگویی خواهد بود.

  16. کلیه مفاد قرارداد، مبالغ ارائه سرویس و سلب مسئولیت های مندرج در این تعهدنامه به تشخیص و اختیارIR بدون اطلاع قبلی قابل تغییر و بروز رسانی می باشد. این تعهد نامه در ۱۶ بند بین IMED، ارائه دهندگان طرف قرارداد و مخاطبین برقرار می باشد و با تایید تیک پذیرش شرایط و قوانین مندرج در فرم های سامانه و یا مهر و امضای ذیل این برگه مورد قبول تایید کننده بوده و کلیه مسئولیت حقوقی آن را می پذیرد. 

    اطلاعات حقوقی:
    صاحب امتیاز : دکتر سید احسان غیاثی
    آدرس : خراسان جنوبی بیرجند ایران- بیرجند- خیابان آیه الله غفاری- خیابان بهمن ۱۲- پلاک ۱۴- طبقه ۲
    تلفن : ۰۵۶۳۲۲۱۷۰۳۵
    پست الکترونیکی : s.e.ghiasi@birjand.ac.ir